Postupy pro změny personálního obsazení

Z ISU UHK
Verze z 22. 9. 2021, 09:37, kterou vytvořil Tomsusv1 (diskuse | příspěvky) (Role Vyučující v IS/STAG)
Přejít na: navigace, hledání

Níže uvedené je primárně pro akademiky - zaměsttnance, ať už klasické nebo "externisty". Víceméně to platí i pro doktrandy, s určitými změnami, viz

Příchod nového zaměstnance

Primárním zdrojem zaměstnanců pro systémy studijní evidence a návazné systémy je STAG s vazbou na Personalistiku - Magion.

Do IS/STAG se zaměstnanci nepřidávají automaticky. Typicky je přidává sekretářka katedry, v minimálním rozsahu Rodné číslo(nebo rodný kód), jméno, příjmení, pracoviště. Je nutné zadat rodné číslo shodně s údajem který bude uveden v personalistice. Další údaje si IS/STAG převezme z personalistiky.

Rozvrhy ("krmítko"): před rozvrhováním dalšího semestru se plní aplikace daty z IS/STAG včetně vyučujících. Je proto potřeba před plněním krmítka (datum je uvedeno v harmonogramu) ověřit, že v IS/STAG jsou uvedeni všichni vyučující a jsou v aktivním stavu. Pokud se přidává vyučující v okamžiku, kdy už je rozvrh na daný semestr nahrán do STAGu, není třeba aplikaci Rozvrhy řešit.

eCŽV: periodicky se synchronizují osoby s IS/STAG.

Role Vyučující v IS/STAG

Roli vyučujícího přidělí se automaticky, pokud:

  • je daná osoba uvedená u předmětu jako vyučující (garant, přednášející atp.)
  • má síťové konto UHK

Pokud má mít roli vyučující někdo, kdo není uveden u žádného předmětu jako vyučující, kontaktujte nás na stag@uhk.cz. Vždy je nutné, aby existovalo síťové konto.

Existence role lze ověřit zde - zaškrtněte "Včetně role vyučující".

Postup pro neaktivní zaměstnance

Má mít aktivní smlouvu v Magionu?

  • Pokud ano a nemá, reklamovat na Personálním (pokud má, reklamovat jako chybu u správců IS/STAG stag@uhk.cz). Druhý den po aktivaci smlouvy v Magionu by měl být automaticky aktivní i v IS/STAG
  • Pokud ne, a jedná se tedy o "budoucího zaměstnance", je nutné poslat na stag@uhk.cz požadavek o přidání do výjimek. Žádost musí obsahovat rodné číslo, pracoviště, pro které se výjimka zřizuje, a akademický rok, na který se zřizuje.

Postup pro vyučujícího, chybějícího v aplikaci Rozvrhy

  • Ověřte, zda je vyučující ve STAGu (Seznam osob - OS0010 nebo potrál - Prohlížení - Učitelé) a má ve STAGu nastaveno, že je aktivní (platný). (pokud není, postupujte dle informací výše)
  • Pokud byla osoba přidána (či zaktivněna) do IS/STAG až po naplnění "krmítka", a ještě probíhá zadávání do krmítka (po ukončení období krmítka už to neřešte), pošlete na stag@uhk.cz požadavek o aktualizaci osob v aplikaci Rozvrhy. Uveďte, která osoba tam chybí, a že jste ověřili, že je v IS/STAG a je aktivní.

Postup pro zaměstnance, kterým nefunguje přístup do portálu

Prověřte (a případně napravte), zda:

  • osoba je zadána do IS/STAG (Seznam osob - OS0010 nebo portál - Prohlížení - Učitelé) a je aktivní (platná)
  • uživatel má konto sítě UHK a toto konto je funkční
  • osoba má přidělenou roli vyučující - toto je vidět v nativním klientovi Seznam osob - OS0010. Pokud je v posledním poli uveden nějaký text (login+vy), pak je role přidělena. Role se přidělí automaticky, pokud je osoba uvedena jako vyučující u předmětu a zároveň má aktivní síťové konto UHK. Pokud není uvedena u žádného předmětu a je potřeba, aby měla přístup vyučujícího, je nutno požádat na stag@uhk.cz

Odchod zaměstnance

není nutné specificky řešit, pokud osoba nemá aktivní smlouvu (a není ve výjimkách), tak se automaticky zneplatní při periodické synchronizaci s Personalistikou.

Klíčová slova: nový zaměstnanec přístup vyučující odchod