Vytváření uživatelských účtů

Z ISU UHK
Verze z 16. 7. 2025, 12:38, kterou vytvořil Tomsusv1 (diskuse | příspěvky) (prvotní text)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Poté, co je ze STAG/eCŽV importována informace o přijatém uchazeči + zároveň obdržíme informaci o tom, že již obdržel vyrozumění o přijetí (aby se to nedozvěděl touto cestou) + zároveň datum je mezi 23.6. a 31.10., zašle se automaticky e-mail na soukromou adresu uchazeče. Zde obdrží informaci o tom, jaké má přístupové údaje.

Login je v Active Directory založen až cca v polovině srpna (každý rok je datum jiný, dle domluvy s Ing. Flekem, aby neměl dovolenou a mohl řešit chybové stavy – u některých loginů, především recyklovaných, se založení nemusí podařit a je třeba jeho ruční zásah). Do té doby se uchazeč může tedy hlásit pouze do následujících systémů:

  • Intranet UHK, kde si podá žádost o ID kartu.
  • ISKaM, kde si podá žádost o koleje.

Login počátkem léta ještě neexistuje, tedy formulářové ověřování používá rezervovaný název loginu a budoucí heslo, se kterým bude následně login založen. Pokud už login v AD založený je (uchazeč žádá o kartu třeba až koncem srpna anebo pokračuje na navazujícím studiu a má ještě login z předchozího studia), ověřuje se už automaticky přímo proti AD s aktuálním heslem. Uživatel nepozná rozdíl, ověřování vypadá z pohledu uživatele jednotně a na pozadí se automaticky zjistí, vůči čemu se budou jím zadané údaje ověřovat.

V několika jednotkách případů ročně se uchazeč ozve, že e-mail neobdržel, ale zatím vždy po kontrole bylo ověřeno, že z relay UHK odešel, tedy mu patrně spadl do nevyžádané pošty. V takovém případě je vyvoláno opakované odeslání e-mailu.